لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

در این بلاگ می توانید مطالب بیشتری در رابطه با لوازم برقی و محصولات خانگی بخوانید.

دسستگاه های اسپرسوساز فارغ از سایز و کارکرد خانگی یا کافی شاپ به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طبقه بندی می شوند.

انواع دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک

در اسپرسوساز های اتوماتیک تنها کافی است که مقدار کافی قهوه آسیاب شده به اندازه مناسب و آب را وارد محفظه های مخصوص بریزید.مرحله بعد فشرده سازی دانه های قهوه است که باید به صورت کامل برای عصاره گیری مناسب این کار انجام شود. قدم بعدی فشردن دکمه شروع کار است. 25 تا 30 ثانیه بعد قهوه اسگرسوشما اماده است.

انواع دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

در اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک همه چیز مشابه با اسپرسوسازهای اتوماتیک پیش می رود، با این تفاوت که باید خودتان مقدار شات اسپرسو را مشخص کنید.

از قطعات اسپرسوساز می توان به پرتافیلتر، هد گروپ، نازل آب جوش، نازل بخار، آسیاب قهوه داخلی و فیلتر آب اشاره نمود.

پرتافیلتر: پرتافیلتر دارای محفظه ای با مجراهای ریز است که به آن سبد پرتافیلتر می گویند. حجم این سبد بسته به تعداد خروجی های پرتافیلر، متغیر است.

هد گروپ: قسمتی از دستگاه اسپرسوساز است که که پرتافیلتر برای عصاره گیری قهوه به آن متصل می شود. آب از طریق مجراهای هد گروپ، به طور یکسان روی پودر قهوه ی کوبیده شده درون پرتافیلتر می ریزد.

نازل آب جوش: آب جوش را برای مصارف مختلف تامین می کند.

نازل بخار: لوله ای از جنس استیل و دارای چند خروجی برای بخار آب داغ،است. از این بخش برای گرم گردن و فوم گیری از شیر استفاده می شود. فوم گیری شیر همان فرآیند نفوذ هوا به داخل ذرات شیر است.

آسیاب قههوه داخلی: اگر دانه قهوه بلافاله قبل از دم کردن آسیاب شود، کیفیت نوشیدنی قهوه بسیار بالا می رود. پس اگر دستگاه  اسپرسوساز شما آسیاب هم داشته باشد، کاربرد بیشتری دارد و می توان دو محصول را در یک دستگاه داشت. لازم به ذکر است که همه اسپرسوساز ها آسیاب داخلی ندارند و وجود این قطعه، قیمت دستگاه را نیز بیشتر می کند.

فیلتر آب: با وجود فیلتر آب در اسپرسوساز، کیفیت و مزه ی آبی که استفاده می کنید روی طعم نهایی قهوه تاثیر زیادی دارد. برای مشاهده فیلم در رابطه با انواع اسپرسوسازها می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی