لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

یکی از وسایلی که امروزه برای کمک به آشپزی آسان‌تر در آشپزخانه‌ها دیده می‌شوند زودپز است. در گذشته زودپزها از ایمنی کمتری برخوردار بودند و گاهی مشکل‌ساز می‌شدند ولی امروزه این وسیله از نظر بسته شدن در و خروج بخار ایمنی بالاتری دارند و استفاده آن را راحت‌تر کرده است. بعد از خرید چند وسیله اصلی که در لیست جهیزیه نوشته می‌شود، نوبت به خرید زودپز می‌رسد. چند دلیل برای اینکه چرا باید زودپز بخرید:

  • صرفه‌جویی در زمان و انرژی: همانطور که از نام زودپز پیداست باعث پخت سریع غذای شما می‌شود، این مسئله برای سبک زندگی امروزی که افراد خانواده وقت زیادی صرف کار کردن می‌کنند و وقت کمتری برای پخت غذا دارند اهمیت زیادی دارد. زودپز با افزایش فشار داخل ظرف باعث پخت سریع‌تر غذا می‌شود ولی کیفیت آن را کاهش نمی‌دهد. با استفاده از زودپز مصرف انرژی کاهش می‌یابد در نتیجه هزینه انرژی هم کمتر می‌شود.
  • پخت و پز سالم: برای پخت غذا در زودپز آب کمتری مصرف می‌شود و باعث می‌شود ویتامین موادغذایی بیشتر حفظ شود در نتیجه غذای سالم‌تری خواهید داشت. به دلیل عدم تماس غذا با هوا مواد غذایی اکسید نمی‌شوند و غذا سالم‌تر خواهد بود. برخی از افراد در این مورد اختلاف نظر دارند و معتقدند که پخت غذا با زودپز باعث از بین رفتن برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی آن می‌شود؛ در این مورد باید گفت این قضیه در مورد همه مواد غذایی صدق نمی‌کند. به طور مثال برخی از مواد غذایی مانند سیب زمینی که نشاسته دارند وقتی در دما وفشار بالا پخته می‌شوند مواد مضری تولید می‌کنند در نتیجه توصیه نمی‌شود که در زودپز پخته شوند.
  • حفظ طعم غذا: به دلیل بسته بودن زودپز و عدم تبخیر بیش از حد، رطوبت و طعم غذا در آن باقی می‌ماند و لذیذتر می‌شود.
  • خنک‌تر ماندن فضای آشپزخانه: گاهی در آشپزخانه با گرم شدن فضا در هنگام آشپزی مواجه‌ می‌شویم که ممکن است در فصل گرم کلافه کننده باشد. وقتی از زودپز استفاده می‌کنید باعث گرم شدن فضای آشپزخانه نمی‌شود.

 

با این تفاسیر یک زودپز میتواند در آشپزخانه ها بسیار کاربردی باشد و کمک کند تا شما غذاهای مورد علاقه خود را در زمان کمتری بپزید. اما برای خرید حتما باید به بررسی و مقایسه بین برندها بپردازید تا بهترین کیفیت را دریابید. شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین لوازم خانگی انتخاب سنتر، به مشاهده ، بررسی و مقایسه انواع زودپز پرداخته و از بین برندهای مختلف به انتخاب و خرید بپردازید. همچنین فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر دارای طیف گسترده ای از سایر لوازم آشپزخانه برقی نیز است که در آن میتوانید از قیمت پلوپز ، غذاساز ، آرام پز و سایر موارد را مشاهده کرده و یا با واحد مشاوره انتخاب سنتر جهت خرید بهتر در ارتباط باشید.

 

  • ۰۱/۰۵/۲۲
  • farnaz taghizadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی