لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

در هنگام خرید بخاری گازی، مثل هر وسیله‌ ی دیگری، باید به نکات ویژه ‌ای دقت نمود. اینکه بخاری گازی جزء وسایل گرمایشی بسیار محبوب است دلیل نمی‌ شود بدون تحقیق و آگاهی کامل، آن را خریداری کنید. برای خرید بخاری حتما باید به نکات ایمنی و استاندارد‌ها توجه شود.

از نکات حائز اهمیت در خرید و انتخاب قیمت بخاری گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی
  • مصرف کم
  • هزینه نصب مناسب
  • رده بالاتر در برچسب انرژی
  • مطابقت با استانداردهای زیست محیطی

اجزاء و قطعات بخاری گازی

بخاری ‌های گازی در انواع و طرح ‌های مختلف در بازار عرضه می‌ شوند. هر یک از انواع این بخاری‌ ها، بازده حرارتی متفاوتی دارند. اما ساختار کلی همه آن ‌ها تقریبا یکسان است.

اجزاء و قطعات اصلی بخاری ‌های گازی به این شرح ‌اند:

بدنه: بدنه اصلی بخاری ‌های گازی از ورق ‌های فولادی ساخته شده است. سطح آن‌ ها را نیز به روش استاتیک، و با رنگ‌ کاری و لعاب ‌کاری، می ‌پوشانند. این بدنه ‌ها در طرح‌ ها و رنگ ‌های مختلف روانه بازار می‌ شوند.

کوره: کوره یا محفظه احتراق بخاری گازی، از ورق‌ های فولاد ساخته‌ شده است. به منظور جلوگیری از زنگ‌ زدگی و دوام بیشتر، و همین‌ طور ایجاد حرارت مطبوع، کوره را لعاب ‌کاری می ‌کنند.

مشعل: مشعل و یا اجاق از فولاد ضد زنگ ساخته می ‌شود و شعله ‌ی مورد نیاز بخاری را ایجاد می ‌کند.

پیلوت: کلاهک، پیلوت، یا شمعک، گاز را به سه جهت جرقه ‌زن، مشعل اصلی، و توموکوپل هدایت می ‌کند. در انتهای دیگر آن نیز نازل گاز قابل تنظیم قرار دارد.

ترموکوپل: این قطعه در مواقع ضروری، گاز را قطع می ‌کند.

جرقه‌ زن: این قطعه، الکتریسیته‌ ی حاصل از پیزو الکتریک داخل شیر کنترل را به جرقه تبدیل می ‌کند.

شیر کنترل: شیر کنترل یا کاربراتور، وضعیت سوخت و روشن بودن دائم شمعک را کنترل می ‌کند.

لوله ‌های رابط: این لوله‌ ها از جنس آلومینیوم یا مس و از نوع نیمه سخت هستند. لوله‌ های رابط، گاز را از شیر کنترل به مشعل اصلی و پیلوت می‌ رسانند.

شیشه: جنس این شیشه از سکوریت است و جهت مشاهده شعله بخاری تعبیه شده است. این شیشه بیشتر جنبه تزئینی دارد، اما به دیده شدن حجم شعله نیز کمک می ‌کند.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله انواع بخاری را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای ارتباط  بیشتر با پشتیبانان فروشگاه انتخاب سنتر می توانید، توییتر انتخاب سنتر را دنبال کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی