لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

ساندبارها دستگاه‌ های صوتی هستند که از طریق کابل یا بلوتوث به تلویزیون وصل شده و باعث افزایش صدا و پخش گسترده و بهبود یافته آن در سراسر منزل می ‌شوند. ساندبارها برای کسانی مفید است که فضای کافی برای قرار دادن سینمای خانگی در محیط مربوطه را نداشته و به دنبال یک دستگاه کوچک ‌تر و کم جاتر جهت بهبود کیفیت صدا هستند.

از ویژگی ‌های بهترین ساندبارها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بلوتوث

روش دیگر پخش صدا از ساندبار استفاده از قابلیت بلوتوث است. در حال حاضر بسیاری از ساندبارها از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می ‌کنند که به شما امکان پخش موسیقی از دستگاه‌ های هوشمند مثل تلفن همراه، تبلت یا رایانه شخصی را فراهم می‌ کند. حتی برخی از ساندبارها دارای بلوتوث دوطرفه هستند که اجازه پخش صدا را از دو بلندگو به صورت همزمان یا هدفون‌ های بلوتوث ‌دار می ‌دهد.

در حالت معمول، برای اتصال به بلوتوث ساندبار باید به تنظیمات بلوتوث دستگاه هوشمند خود مراجعه و آن را متصل کرد، اما برای تسریع اتصال اولیه بلوتوث یک ویژگی با عنوان NFC در برخی ساندبارها تعبیه شده است.

توجه داشته باشید با این‌که اتصال بلوتوثی کار را بسیار ساده‌تر کرده است؛ اما گاهی در این روش با قطع و وصل شدن صدای موسیقی مواجه می‌شویم که ممکن است آزاردهنده باشد.

  • وای ‌فای

مدل‌هایی که قابلیت وای‌فای دارند به شما امکان دسترسی و پخش آنلاین و مستقیم موسیقی از نرم‌افزارهایی مانند اسپاتیفای یا پاندورا را می‌دهند. همچنین، بعضی از مدل‌های ساندبار ممکن است دارای یک جک اترنت برای اتصال سیمی به شبکه خانگی شما باشند.

  • ریموت

وجود ریموت در ساندبارها اعمال تنظیمات بر روی ساندبار را سریع‌ تر کرده و همچنین میزان رفت‌وآمدتان به سمت این دستگاه را برای بررسی تنظیمات به حداقل می‌رساند.

  • صفحه ‌نمایش

وجود صفحه ‌نمایش بر روی ساندبار، شما را از تنظیمات اعمال شده مطلع می ‌کند. این در حالی است که در صورت عدم وجود آن نمی ‌توانید از اعمال تنظیمات سفارشی خود مطمئن شوید. بنابراین، توصیه می‌کنیم به هنگام خرید، ساندبار صفحه نمایش‌دار را تهیه کنید تا تنها با یک نگاه متوجه میزان حجم صدا یا حالت‌های صوتی شوید.

  • کنترل صدای هوشمند

در حال حاضر بسیاری از ساندبارها به صورت هوشمند عمل می‌کنند. این مدل ساندبارها با دستیارهای صوتی مانند Google Asistant و Amazon Alexa در ارتباط بوده و درخواست‌های شما را بدون وجود هیچ کنترل و ریموتی و تنها با به زبان آوردن آن‌ها انجام می‌دهند. با این قابلیت می‌توانید یادآوری‌هایتان را تنظیم کنید، برنامه‌ریزی‌هایتان را انجام دهید و حتی درخواست پخش اخبار یا آهنگ موردعلاقه ‌تان را از آن داشته باشید. همچنین با وجود این قابلیت، امکان اتصال لوازم هوشمند منزل به یکدیگر هم وجود دارد. در این صورت با یک تیر دو نشان زده و در حالی که بر روی مبل راحتی خود نشسته‌اید، تنها با دسترسی به ساندبار می‌توانید تنظیمات سایر دستگاه‌ های هوشمند را نیز انجام دهید.

  • Dolby Atmos

قابلیت Dolby Atmos از دیگر امکاناتی است که در یک ساندبار خوب می‌توان یافت. آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده ‌اید که خانه خود را به یک استادیوم یا سینما تبدیل کنید؟ قابلیت Dolby Atmos دقیقاً به دنبال برآورده کردن این خواسته شماست.

این فناوری هوشمند صداهای پخش شده را به صوت‌های سه‌بعدی تبدیل کرده و باعث فراگیر شدن صدا در محیط می‌شود؛ انگار که دقیقاً در محیط و شرایط موردنظرتان قرار گرفته‌اید

  • تعداد کانال

هر ساندباری دارای تعدادی کانال در انواع مختلف است که هر یک وظیفه انتقال صدای خاصی را به گوش انسان دارند. به عنوان مثال برای شنیدن صدای بیس آهنگ باید کانال مربوطه آن در ساندبار وجود داشته باشد، حتی برای شنیدن صدای خواننده نیز باید یک کانال برای آن در نظر گرفته شود. با این تفاسیر هر چه تعداد کانال ‌های یک ساندبار بیشتر باشد، جزئیات بیشتری از یک آهنگ به گوش می ‌رسد. پس اگر به دنبال کیفیت زیاد صدا هستید، بهتر است به هنگام خرید ساندبار به این ویژگی مهم توجه داشته باشید.

  • ورودی HDMI

راه‌ های مختلفی برای پخش صدا از ساندبار به جای بلندگوهای داخلی تلویزیون وجود دارد. ورودی HDMI یکی از همین راه ‌هاست. معمولا ساندبارها دارای یک یا چند ورودی HDMI هستند که از طریق کابل مربوطه به تلویزیون وصل شده و وضوح صدا را افزایش می ‌دهند. بهتر است بدانید که هرچه تعداد این ورودی ‌ها بیشتر باشد، قابلیت ‌های ساندبار نیز افزایش پیدا می ‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی