لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

به وسیله ای که با استفاده از آن می توان قهوه درست کرد قهوه ساز می گویند. اما واژه قهوه ساز معمولا برای قهوه سازهای برقی که می توان با آن ها قهوه های فیلتری تهیه کرد به کار می رود. به طور کلی دستگاه های قهوه ساز به دو دسته اسپرسوساز و فیلتردار تقسیم می شوند.  عملکرد قهوه سازهای فیلتری به این صورت است که در ابتدا قهوه پودر شده را درون فیلتر فلزی یا کاغذی می ریزد و در مرحله بعد آن را داخل قیف دستگاه قرار می دهد. در مرحله بعدی در مخزن آب دستگاه، آب سرد ریخته می شود که بعد از روشن کردن دستگاه و به نقطه جوش رسیدن مستقیم به داخل قیف هدایت می شود. معمولا یک قوری سرامیکی یا شیشه ای در قسمت خروجی این دستگاه ها قرار دارد که بعد از این که بر روی قهوه آسیاب شده آب جوش ریخته شد، قهوه آماده شده درون آن قوری ریخته می شود. عصاره دانه های قهوه آسیاب شده اسپرسو است. برای درست کردن این عصاره، لازم است که دانه های قهوه پودر شوند. سپس آب داغ با دما و فشار بالا از میان این پودر فشرده عبور می کند و عصاره قهوه یا همان اسپرسو آماده نوشیدن می شود.

قهوه سازها شامل دو دسته زیر می باشند:

  • ·         قهوه ساز دستی 

قهوه سازهای دستی قیمت پایین تری دارند و به راحتی می توانید با خود در محل کار و مسافرت و .. حمل کنید. اما باید گفت زمان آماده کردن قهوه با آن، نسبت به قهوه سازهای برقی بیشتر است. همچنین برخی از قهوه سازهای دستی به فیلتر نیاز دارند که فیلترهای کاغذی در آن ها یکبار مصرف است.

  • ·         قهوه ساز برقی

قهوه سازهای برقی که محبوب ترین آن اسپرسوسازها هستند و محبوب ترین نوع قهوه در دنیا اسپرسوها هستند. همچنین از اسپرسو برای درست کردن بسیاری از قهوه های دیگر مانند کاپوچینو، آمریکانو، موکا و .. استفاده می شود. درست کردن قهوه با قهوه ساز برقی بسیار راحت است. در این روش لازم است تا قهوه را آسیاب کنید و آن را در ظرف مخصوص قهوه بریزید و دستگاه را روشن کنید. بعد از مدت زمان کوتاه قهوه شما آماده است. قیمت قهوه سازها با توجه به برند آن ها متغیر است. همچنین زمانی که با قهوه ساز، قهوه درست می کنید بر روی قهوه لایه ی کرمی ایجاد می شود. کرم لایه ای نازک به رنگ نارنجی یا قهوه ای است که بر روی قهوه ایجاد می شود و نشان دهنده کیفیت قهوه می باشد.

از جمله فاکتورهایی که در خرید و قیمت قهوه سازها تاثیر بسزایی دارد شامل موارد زیر می باشد:

  • وجود بخش آسیاب کننده
  • ظاهر دستگاه، مخزن قهوه
  • مخزن آب قهوه ساز برقی
  • سیستم قطع اتوماتیک

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله قهوه ساز بایترون را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای مشاهده فیلم درباره انواع قهوه سازها می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی