لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

آون توستر  یکی از پر کاربردترین وسایل برقی  در آشپزخانه است که در واقع  نوعی گرم کن  با ظاهری شبیه ماکروفر است. آون توستر برای درست کردن غذاهایی که برشته شدن در آن‌ ها مهم است گزینه بهتری است. در آون توستر‌ پخت غذا با استفاده از اشعه مادون قرمز که توسط المنت‌ های موجود در آن تولید می‌ شود، صورت می ‌گیرد. یک آون توستر ممکن است یک، دو یا چند المنت داشته باشد. گرمای تولید شده توسط المنت‌ ها باعث گرم شدن درون دستگاه شده و به پخت غذا منجر می ‌شود به طوری که داخل غذا پخته و بیرون آن حالت برشته پیدا می‌‌ کند.

آون توستر از انواع مختلفی از المنت های گرمایشی مانند نیکروم، سرامیک یا کوارتز استفاده می کنند. هنگامی که آون توستر روشن می شود، برق از درون المنت عبور می کند و باعث گرم شدن آن می شود. با داغ شدن المنت ها، هوای داخل آون توستر نیز گرم می شود.

آون توستر معمولا دارای المنت های گرمایشی در بالا و پایین هستند. نوع تنظیمات یا برنامه  پختی که انتخاب می کنید تعیین می کند که یکی از این المنت ها روشن شود یا هر دوی آن ها. به طور مثال، برنامه کباب کردن فقط از المنت بالایی استفاده می کند.

یکی از کاربردی‌ ترین عملکردهای دستگاه‌ های آون توسترهای جدید کانوکشن می ‌باشد. برخی از آون توسترها دارای فن داخلی هستند که به آن ها توستر کانوکشن می‌ گویند . فن داخلی آن، هوای گرم را در سراسر آون توستر به گردش در می آورد که باعث می شود غذا را سریع تر و یکنواخت تر بپزد. به این صورت است که در دستگاه‌ هایی که فن تعبیه شده است گرمای تولید شده توسط المنت‌ های برقی به گردش درآورده می ‌شود و گرما به صورت یکنواخت به تمام بخش ‌های غذا انتقال داده خواهد شد.

از نکات مهم دیگر که در هنگام خرید یک آون توستر خوب باید به آن توجه کرد می شود به ظرفیت گنجایش آن اشاره کرد. امروزه آون توسترهایی با ظرفیت و گنجایش های مختلفی در بازار وجود دارند که شما باید بر اساس تعداد افراد خانواده و یا وابسته به نیازی که دارید گنجایش مناسب را تهیه کنید.

توان مصرفی یک دستگاه آون توستر بیانگر مصرف انرژی دستگاه مورد نظر می‌باشد. از روی آن می‌توان در مورد المنت‌های دستگاه و میزان گرمادهی آن حدس‌هایی زد. توان مصرفی آون توسترها معمولاً بین 1200 تا 1800 وات می‌باشد. تعداد المنت‌های دستگاه در این مقدار تأثیرگذار خواهد بود. آون توسترها به طور معمول دارای 2 یا 4 المنت حرارتی هستند که در بخش بالا و پایین دستگاه قرار دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی