لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

غذاساز یک وسیله کاربردی چند کاره یا به عبارتی آچار فرانسه آشپزخانه است. به همین دلیل است که برای خرید غذاساز باید چندین معیار را در نظر بگیرید. زیرا این وسیله چند کاره تقریبا برای اکثر کارهای آشپزی، مانند مخلوط کردن، آسیاب کردن، خرد کردن، رنده کردن، چرخ کردن و … کاربرد دارد.

غذاسازها به طور کلی به دو دسته غذاساز دستی و غذاساز برقی تقسیم می شوند. غذاسازهای برقی بسیار پر کاربرد هستند و در اندازه‌ ها و با قابلیت‌ های متفاوتی تولید می ‌شوند. برخی از این غذاسازها تک ‌کاره و برخی دیگر چند کاره هستند. غذاساز برقی در سه اندازه بزرگ (full) با گنجایش 9 تا 13 پیمانه، متوسط (compact) با گنجایش 5 تا 7 پیمانه، کوچک (mini) با گنجایش 2 تا 5 پیمانه در بازار موجود هستند.

پس از مشخص کردن کاربرد این وسیله و مقدار بودجه خود باید به توان آن دقت کنید. به خصوص اگر بسیاری از کارهای آشپزی را با استفاده از این وسیله انجام می‌ دهید. بهتر است غذاسازی با توان موتور بالا تهیه کنید. به عبارتی در غذاساز چندین وسیله با کاربرد مختلف بر روی یک موتور سوار هستند. به همین خاطر ممکن است در هنگام تهیه یک غذای به خصوص مجبور باشید از چندین بخش مختلف دستگاه، مانند رنده و خرد‌کن و … استفاده کنید. به همین خاطر میزان استفاده از وسیله بالا می ‌رود و بار بیشتری نیز به موتور وارد می‌شود. بنابراین هرچه توان غذاساز بیشتر باشد، دستگاه سریع‌تر عمل می‌کند و برای کارهای سنگین مناسب ‌تر است.

  • جنس تیغه غذاساز

توجه به جنس تیغه در خرید غذاساز بسیار مؤثر است. زیرا آنچه غذاساز را به وسیله‌ ای چند کاره و کاربردی بدل کرده تعداد تیغه‌ های متعدد آن است. بهتر است غذاسازهایی با جنس تیغه فولاد ضد زنگ خریداری کنید. زیرا مقاومت آن نسبت به سایر موارد بهتر است.

  • بررسی عملکرد توربو غذاساز

عملکرد توربو برای رسیدن دستگاه به حداکثر توان در مدت محدود است. در این حالت دستگاه بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی در بالاترین میزان عملکرد خود قرار می ‌گیرد.

  • بررسی عملکرد لحظه ‌ای (pulse) غذاساز

عملکرد لحظه‌ ای یا پالس به کاربر کمک می ‌کند تا مدت زمان مناسب برای چرخش تیغه دستگاه و سرعت آن را به صورت دستی کنترل کند. دستگاه‌ های غذاساز معمولا داری سه گزینه روشن، خاموش و پالس هستند. در حالت پالس شما می‌توانید به صورت دستی مدت زمان چرخش تیغه را تنظیم کنید. البته چرخش تیغه بعضی غذاساز ها در سرعت‌های مختلف قابل تنظیم است.

  • پایه ضد لغزش غذاساز

پایه ضد لغزش کمک می‌کند تا میزان لرزش دستگاه در حین کارکردن کاهش یابد. این امر نه‌تنها موجب کاهش سروصدای دستگاه می‌شود، بلکه در میزان عمر موتور در درازمدت نیز تأثیر گذار است.

  • تعداد رنده ‌های غذاساز 

یکی از کاربرد‌های غذاساز رنده کردن است. هرچقدر که تعداد تیغه رنده‌ها مثل، رنده ریز، رنده درشت، رنده چیپس ساز، رنده رشته ساز، رنده خلال کن و … بیشتر باشد، دستگاه توانایی خرد کردن مواد مختلف را به اشکال متفاوت خواهد داشت.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله غذاساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی