لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

همانطور که می ‌دانید به طور کلی به دستگاهی که با استفاده از آن قهوه درست می ‌کنند، قهوه ساز گفته می‌ شود، اما معمولا این اصطلاح برای دستگاه‌ های قهوه ساز برقی که مناسب تهیه قهوه‌ های فیلتری یا اصطلاحا قهوه فرانسه است، به کار می‌ رود.

قهوه‌ ساز قطره‌ ای برقی

قهوه ‌ساز قطره‌ ای برقی رایج ‌ترین نوع قهوه ساز خودکار است که معمولا در منزل هر قهوه ‌دوستی می توانید آن را پیدا کنید. اغلب اوقات منظور از قهوه ‌ساز‌های برقی معمولی انواع قطره ‌ای یا فیلتری است که نسبت به دستگاه‌های اسپرسو ساز قیمت بهتری دارد. کار با این دستگاه قهوه‌ ساز‌ اصلا پیچیده نیست و کاربر چالشی را به همراه نخواهند داشت. قهوه ‌سازهای قطره‌ای ابتدا آب موجود در مخزن آب را به‌ وسیله‌ی المنت حرارتی گرم کرده و از مسیری لوله ‌ای به محفظه نگه‌ دارنده پودر قهوه در بالا هدایت می ‌کنند‌. سپس آب جوش قطره‌ قطره روی قهوه‌ ها می‌ ریزد و در انتها با عبور از فیلتر به محفظه قوری وارد می ‌شود. با استفاده از این نوع قهوه ‌سازها می‌ توان بسته به ظرفیت قوری هم ‌زمان برای چند نفر قهوه دم کرد، اما در اغلب قهوه‌ سازهای قطره ‌ای برقی به‌ علت گرم‌ شدن صفحه زیر قوری، در صورتی ‌که قهوه دم‌ شده بلافاصله مصرف نشود، براثر حرارت طعم تلخی را به خود می ‌گیرد. البته، قهوه‌ ساز قطره‌ ای برقی با پارچ عایق‌ دار هم وجود دارد که گران ‌‌تر است. عایق حرارتی پارچ می ‌تواند ساعت‌ ها از افت دمای قهوه و تلخی آن جلوگیری کند. در کل، قهوه ‌ساز قطره‌ ای برقی برای کسانی مناسب است که به دنبال جایگزین ارزان ‌تری برای اسپرسوسازهای برقی هستند.

قهوه ساز فیلتردار

قهوه ساز فیلتردار در حجم های مختلفی تولید می شود و از کارایی بسیار ساده و آسانی برخوردار هستند ، به همین دلیل به وفور در محیط کار و منزل بسیاری از افراد یافت می شود. این قهوه جوش به عنوان قهوه ساز قطره ای هم مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید در این دستگاه به جای استفاده از فیلتر قهوه ساز قطره ای از فیلترهای کاغذی استفاده کنید در این صورت بهداشتی تر خواهد. نحوه عملکرد این نوع قهوه ساز به این صورت است که پس از ریختن پودر قهوه و آب درون دستگاه ،  آب شروع به گرم شدن می کند و به فیلتر حاوی قهوه اضافه می شود. بنابراین نیازی نیست که از قبل آب را بجوشانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی