لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار در میان افراد است و انواع مختلفی دارد و به شکل‌های متفاوتی دم می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای دم کردن قهوه استفاده کردن از قهوه ساز‌ها و یا دستگاه‌های اسپرسو ساز است چرا که این دستگاه ها در مدت زمان بسیار کوتاهی قهوه را حاضر کرده و ضمن اینکه کار کردن با آن ها کار ساده ‌ای است امکان درست کردن انواع مختلف نوشیدنی‌ های قهوه دار را برای افراد فراهم می‌ کنند.

انواع اسپرسوساز

اسپرسوسازها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز می ‌توان دست به انتخاب زد:

  • اسپرسوساز خانگی نیمه ‌اتوماتیک

اسپرسوساز خانگی نیمه ‌اتوماتیک، دستگاهی است که پس از قرار دادن پرتافیلتر در هدگروپ، باید یک دکمه را فشار دهید تا شات اسپرسو شروع شود و سپس مجدداً همان دکمه را فشار دهید تا شات قهوه را در وزن یا اندازه دلخواه خود متوقف کنید.

  • اسپرسوساز خانگی تمام اتوماتیک

یک اسپرسوساز خودکار یا اتوماتیک قابل برنامه‌ریزی است و به شما امکان می‌دهد بعد از قراردادن پرتافیلتر، فقط کافی است یک دکمه را بزنید تا خود دستگاه حجم آب تحت‌فشار قهوه را کنترل می‌کند و به طور خودکار متوقف می‌شود. البته قابل ذکر است که یک اسپرسوساز خانگی تمام اتوماتیک، اگر فقط برای خود قهوه دم می‌کنید، مزیتی زیادی نسبت به نیمه ‌اتومات ‌ها ندارد.

  • اسپرسوساز خانگی کپسولی

یک دستگاه کپسولی، فعالیت‌هایی مانند آسیاب، کوبیدن و غیره را از فرآیند کار شما خارج می‌کند. و تنها کاری که با اسپرسوساز کپسولی انجام می‌دهید این است که کپسول را در آن قرار دهید و یک دکمه را فشار دهید تا شات خود را دریافت کنید. سپس مقدار از پیش تعیین‌شده آب گرم تحت فشار را به فنجان شما پمپاژ می‌کند. نقطه ضعف آن هم این است که کنترل زیادی بر کیفیت شات قهوه با این دستگاه‌ها نخواهید داشت.

  • موکاپات

موکاپات یک دستگاه اجاق گازی است که مانند یک پرکلاتور قدیمی کار می ‌کند. به این صورت که اجاق گاز گرم می ‌شود، بخار به سمت قهوه‌ ی قسمت بالا جریان می ‌یابد، مجدد از داخل فیلتر می ‌گذرد و به پایین می ‌ریزد و آب را با طعم قهوه دمی تحویل می دهد. شما می ‌توانید یک فنجان قهوه مناسب از این طریق درست کنید، اما این روش نسبتا ضعیفی برای تولید اسپرسو است، که به زحمت و زمان بیشتری نسبت به انواع دیگر نیاز دارد.

  • اسپرسوساز دستی

دستگاه اسپرسوساز خانگی دستی با فشار دادن و کشیدن یک اهرم کار می ‌کند. همانطور که اهرم را بالا می ‌برید، آب را به داخل محفظه دم می ‌کشد تا تفاله‌ های قهوه اشباع شود (مرحله ‌ای که به عنوان پیش انفوزیون شناخته می ‌شود). عقب کشیدن اهرم به سمت پایین هم باعث ایجاد فشار می ‌شود و آب را از طریق تفاله قهوه وارد فنجان می‌ کند.
با وجود گسترش اسپرسوسازهای اتوماتیک و نیمه ‌اتوماتیک، این مدل دستگاه ‌ها تقریبا منسوخ شده ‌اند.
ما در این مطلب همه نکات لازم برای انتخاب و خرید اسپرسوساز را با هم بررسی کردیم، با این حال به شما توصیه می‌ کنیم اگر قصد خرید اسپرسوساز تمام اتوماتیک و اسپرسوساز نیمه ‌اتوماتیک و یا سایر مدل‌ ها را با بهترین کیفیت و مناسب‌ ترین بودجه را دارید حتما از سایت انتخاب سنتر دیدن فرمایید و از کارشناسان متخصص و باتجربه ما در این زمینه کمک بگیرید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی