لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

زودپزها نه ‌تنها در آشپزخانه‌ های قدیمی جایگاه خاصی داشتند، بلکه امروزه نیز کمتر آشپزخانه مدرنی را می ‌بینید که در آن زودپز وجود نداشته باشد.

زودپز یک وسیله خانگی بسیار پرکاربرد از جنس فولاد ضد زنگ یا آلیاژی از آلومینیوم است که با استفاده از آن می‌توانید غذا را در کم‌ترین زمان ممکن طبخ کنید. غذایی که داخل زودپز پخته می‌ شود باید حاوی آب یا مایعی بر پایه آب (مانند آب مرغ، آب سبزیجات و ...) باشد، زیرا غذا تحت فشار بالای بخار پخته می ‌شود.

زودپز‌‌ها به دو صورت در بازار موجود هستند:

  • ·         زودپز گازی

زودپز‌‌های گازی از گاز به عنوان منبع انرژی استفاده می ‌کنند. شما باید آن ‌‌ها را مانند قابلمه معمولی روی اجاق گاز قرار دهید. این زودپز‌‌ها یک سوپاپ برای کنترل فشار درون دیگ دارند و معمولا دارای شاخص‌ هایی هستند که سطح فشار داخل دیگ را نشان می ‌دهد.

  • ·         زودپز برقی

زودپز‌‌های برقی از برق به عنوان منبع تامین ‌کننده انرژی استفاده می‌ کنند و ویژگی ‌های پیشرفته ‌تری نسبت به زودپز‌‌های گازی دارند. این نوع زودپز‌‌ها هم از سوپاپ برای کنترل فشار درون دیگ استفاده می ‌کنند اما میکروچیپ ‌هایی دارند که از قبل برای تنظیمات و دستور‌‌های غذایی مختلف برنامه ‌ریزی شده‌ اند و مراحل پخت غذا را بسیار ساده‌ تر می‌ کنند. از آن جا که بسیاری از قابلیت ‌های زودپز‌‌های برقی خودکار است، دیگر نیازی به نظارت شما وجود ندارد و می‌ توانید غذا را در زودپز ریخته و با خیال راحت به کار‌‌های خارج از منزل خود رسیدگی کنید.

چه نوع زودپزی را بخریم و به چه نکاتی توجه کنیم:

زودپزهای مجهز به قفل ایمنی را بخرید زیرا این قفل باعث می شود تا زمانی که بخار داخل ظرف است در آن باز نشود. برای باز شدن در این دیگ ها بعد از پخت غذا ، شعله را خاموش کرده و سوپاپ اطمینان را برای خروج بخار آزاد کنید سپس در دیگ زودپز را باز کنید.

طرز استفاده صحیح از زودپز تولیپس را هنگام خرید از فروشنده بپرسید تا او به طور کامل به شما آموزش دهد‎.‏ قبل از استفاده نیز دستورالعمل و دفترچه راهنمای محصول را به دقت مطالعه کنید.

برای راحت تر باز و بسته کردن در زودپز و حمل و نقل راحت آن ، زودپزهایی را انتخاب کنید که یک دسته بلند در یک سمت و دسته کوتاهی در سمت دیگر دارند.

زودپزهای مجهز به شیر خروج بخار اضطراری را انتخاب کنید. در این زودپزها موارد ایمنی در نظر گرفته شده و اگر فشار بخار زیاد شود، در زودپز جدا نمی شود و محتویات ظرف در آشپزخانه پخش نمی شود زیرا در این زودپزها یک شیر خروج فشار اضطراری وجود دارد که در صورت بالا رفتن بیش از حد فشار فعال می شود.

در این زودپزها با بالا رفتن بیش از حد فشار صدایی شبیه سوت شنیده می شود. در صورت عدم توجه افراد و ادامه این روند شیر خروج فشار اضطراری فعال می شود.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر تخصصی ترین مرکز خرید آنلاین لوازم خانگی اصل همراه با گارانتی معتبر است. یکی از مزیت های خرید از انتخاب سنتر، پرداخت در محل می باشد. علاوه بر فروشگاه اینترنتی، انتخاب سنتر دارای 5 شعبه فروشگاه حضوری در مرکز بازار لوازم خانگی تهران می باشد. انتخاب سنتر با شعار بهترین قیمت ، بهترین انتخاب در خدمت شما است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی